Sunday, November 20, 2011

Loeng 10 – Sotsiaalne tarkvara, veebikeskkonna kujundamine meeskonnatööks

Kuna mul kahjuks ei õnnestunud kahel päeval avada sotsiaalset tarkvara pakkuvat aadressi Go2Web20.net (esimesel päeval andis veebileht väga erinevaid veateated, teisel päeval väitis, et nad on mahu ületanud), olin lõpuks sunnitud tutvuma kursusekaaslaste lehtedega, et kas kellelgi neist on õnnestunud aadressile ligi pääseda ja ehk on keegi lisanud oma ülevaatele ka linke sotsiaalse tarkvara veebiletedele, mida ehk õnnestuks avada. Nii ma siis kirjutangi juba kirjutatud sotsiaalse tarkvara kohta.




Valisin uurimiseks Pegby. Teised kaks, mille kohta ma leidisin kirjutatud olevat, olid OnTheRoad ja  JPEGmini. OnTheRoad'i ei valinud, kuna praegu ei tegele reisimisega ja ei näe sellele tarkvarale rakendust. JPEGmini ei valinud ma seetõttu, et pilditöötlus ei paku mulle avastamisrõõmu.

Pegby lehel https://www.pegby.com/home/view  on olemas sissejuhatav video, mis tutvustab Pegby kasutamist. Selle põhjal on minulgi hea rääkida, milline Pegby on. Programmist parema ülevaate saamiseks tegin aga ka kasutajakonto ja asusin programmi võimalusi katsetama.

 Pegby on ettenähtud aja planeerimiseks veebis. Pegby's saab oma tahvli teha, kuhu saab märkmeid panna kolme erinevasse veergu - ootel, töös, tehtud. Kuigi Pegby reklaamib, et veerge saab vastavalt vajadusele juurde tekitada, on seda kohta, kus saab tekitada, raske üles leida. Märkmeid saab värviliseks teha, saab ühte hunnikusse panna (tekitada grupp). Samuti võib märkmetele lisada manuseid. Seda lehte võib seega failide hoiukohana kasutada. Saab määrata aega millal märkmed tahvlile ilmuvad, kuid niisama kuupäeva määramist ei ole, võid lihtsalt ise tekstina kirjutada.
Pegby's saab oma töötahvlit teistega jagada ja nii grupitööd korraldada.
Ma arvan, et Pegby'l on olemas kindlasti oma kasutajaskond, kuid mina vaevalt seda kasutama hakkan (olen konservatiivne pabermärkmete kasutaja).


No comments:

Post a Comment